יום ראשון, 29 בינואר 2017

שמים סדין חדש וזהו !

סיפור קצר על הבנה תמימה ופשוטה .

בקיצור איך לא לעשות עיניין  מדבר פעוט .
זה סיפור בסיגנון "מה למדתי מילדתי "
בשבוע שעבר הודעתי לביתי שמצאתי נזקקים למיטות ששמרנו לתרומה . הוספתי כי הם יבואו רק בסוף השבוע . שאלו אם לא קרוע אחר כך בקשו שאשלח תמונה . שלחתי ונתתי פרטים . 
הילדה אמרה יופי טוב שבאים וששמרנו .
בסוף השבוע אכן באו . לא לקחו . 
למה לא ?
כי לאחת יש כתם . אז אמרתי תקחו את המתקפלת היא היתה ללא שימוש . אמרו לא . רוצים קומפלט . 
אמרתי טוב אז תקחו את התחתונה , היא תקינה ונקיה . אמרו נכון אבל חסר חלק של הגבהה או משהו בסגנון . 
בקיצור לא לוקחים דבר .
שלום שלום ותודה .
סיפרתי את החדשות לילדה . התאכזבה והשתוממה . אמרה לי 
" אבא , אין מיטה ללא כתם . מה זה כתם ? יש סדין נקי חדש . שמים על המיטה וזהו ! אין כתם . מי ישן על מיטה ללא סדין או שמיכה . זה סתם "
נכון אמרתי בחזרה . מי שבאמת צריך לא מחפש סיבה פעוטה שכזו .
בתחילת השבוע תעזרי לי לפנות לפינת איסוף הגזם ? כמה שאת יכולה  לא לשבור את הידיים .
כן ! ענתה .
הסתדרתי בלעדיה ולא נדרשתי ליותר .
פחות משלוש שעות מהפינוי ונעלמו המיטות .  

כשאני חושב על זה ...

מי שצריך מיטה ייקח תוך שעות ספורות ולא יחפש את כל המגרעות . כל מיטה שהיתה בשימוש חייבת להיות עם פגם . או לא מושלמת . כי זה דרכו של השימוש והלא מושלם .
יכלו לשמש לשנים רבות ולשמח עוד ילדים ועוד משפחות .
לפעמים צריך ללמד אנשים כיצד לקבל או להיות שמחים "בפת לחם חריבה ולא בבית מלא זבחי ריב "
זה לא פינוק זה רעש המגיע לי יותר . אמנם אני זקוק אבל אני לא בררן אלא משום הנזקקות שלי מגיע לי יותר .
לא רוצה שיברכו אותי או שיתנו לי קרדית רק עצם הידיעה ששימחתי עוד אחד במדינה .

עכשיו איך זה קשור לנפגע התעללות ומתמודד עם שפל בחייו ?

אני חוזר למילים של הילדה מזוית שונה .

כל אחד בעולם ,שגדל כאן, מספח לקירבו כתם פה כתם שם . אין איש מושלם . הכתמים נוצרו מעצם הקיום והמימוש בעולם . כולנו נושאים כתמים שנוצרו בנו וחלקם יצרנו אנו שלא בכוונה מודעת . הדבר המודע הקרוב והכמעט בלעדי הוא שיש בארון סדין חדש ועוד סדין נקי וחדש שבעזרתו בפעולה פשוטה ניתן לכסות על הכתם כך שההבחנה בין מיטה עם כתמים למיטה חסרת כתם היא קלושה לא עינינית וממש לא מקדמת . 

אז לכל המתמודדים והמתמודדות עם כתמי ההתעללות הפוסט טראומה ופגיעה מינית , אני רוצה להזכיר לכם שאת הכתם אפשר אולי לנסות ולמחוק להעלים ובכות על עצם קיומו אבל הכי טוב לזכור ולתפעל את ארגז המצעים או הארון שם תמיד יש לפחות כיסוי או שניים מעולים למטרת הפיכת המצע לנקי נעים ו...רגיל . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .