אני חי בארץ אחרת בארץ שלי

לפעמים נדמה שאני קיים . אבל ,לא כאן .



לא הפכתי לפילוסוף הדגול דקראט . שאימרתו המפורסמת 
"אני חושב משמע אני קיים" . או בקיצור הקוגיטו של דקרט .
זה פוסט קצר הרבה יותר מהקוגיטו . 
היום בבוקר היה שידור של תוכנית ילדים מבוססת על ספר או סידרה בשם ג'נג'י של גלילה רון פדר . פלטתי משפט סתום שאני לא מבין ולא מכיר היות ולא קראתי ואולי שמעתי על זה אך ממש לא עבר לידי . זוגתי שתחייה השתוממה וזעפה .איך זה יכול להיות ? 
לא קראתי מה לעשות ? מה לשקר להמציא שבאותו יום היתה לספרנית אנגינה  או גריפה ?... לא יודע למה אבל כשהייתי ילד לכל המחלות היה שם בניגון רוסי קל .
חשבתי שהיא כועסת כי ייתכן ואני גורם לילדה שלנו לא לקרוא ולא להתעניין בספרות איכותית ועוד ועוד ...
קיבלתי מטר של שאלות ..איזה ספרים קראת ? ומה מהסופרת הזו קראת ?  עניתי  את ילדים אלמונים או אמיצים ..את זה היא לא הכירה . את אל עצמי אולי קראתי אני חושב ששמעתי מומחז לרדיו תסכית ..לא קראתי.
הסברתי לה שילדים אלמונים זו סידרה של סיפורים על פי מורשת סוף הפלמ"ח  ומבצעי החילוץ הנועזים בתקופת המדינה שבדרך . הגיבורים הלוחמים הוחלפו בחלקם בחבורת סיוע של ילדים אלמוניים שלכאורה הם שתרמו וביצעו חלק מהפעולות והיו צנועים בתשבחות ובפירסום .בסיגנון "לתפארת מדינת ישראל"
לא הייתי צריך להוסיף בניגוד להיום .
מייד קטעה אותי הגברת ..באיזה מקום גדלת ? אנחנו מאותה תקופה אותו אזור לא ישוב ספר מנותק . איך יכול להיות שלא קראת וגם החינוך שקיבלת היה מאוד מועשר ומתקדם ?
רציתי לענות לה .אבל ,קיצרתי ..את יודעת שיש לי ספר שלם על זה .
תשאלו בוודאי ..מה ? זה  הכל ? 
כן זה הכל !
מי שעובר טראומה ופוסט טראומה בגיל צעיר ושואף עם כל הטעויות והחידות של החיים למעלה ולהתפתח למשהו טוב יכול להגיד ולהתגאות . כן לא קראתי את אל עצמי כי אני חוויתי בגוף ראשון נסיון להזנחה , אובדן דרך מציאת דרך שאלות וחלומות .
הגיבורים שלי היו ממציאים מדע וטכנולוגיה גם ובעיקר בידיוני ובלשי . המאגר של קריאתי לא היה מורכב מהפופולרי המומלץ ברשימת קריאה של מישהי או משהו גדול .או פקח קריאה .
מי שביקע את קליפת הפוסט טראומה לא צריך יותר מידי לקרוא סיפורים מעובדים על אובדן צער התמימות הוא קיבל אותם בשידור חי . עוד בחייו המוקדמים והקצרים החד סיפרתיים ...עם שיני חלב בפה . 
יש לי הרבה הערכה לסופרים במיוחד של ילדים בשפת הקודש ..מאוד מעריך נסיון להביא מהלכים  חברתיים לתוך תודעה של חסרי תודעה רכים .אך מה עושים עם כאלה שהם בעלי תודעה מעשית אמיתית ? איזה ספר הם צריכים לקרוא ?

ילד שגדל מתוך התופת של הטראומה איזו זכות עומדת לו ? או מי מוסמך להגיד לו שהוא לא שייך לזרם הכללי הקובע  המשותף ? מה זה המכנה הכללי המשותף ? הרבה שאלות בלב איש ומציאת הדרך היא שתקום .

כל אחד שיוצא מטראומה וצומח לחיים אחרים הוא גיבור אמיץ של עצמו כראשון ושל סביבתו המבקרת או המשתוממת כמעגל שני להיותו .רואה את העולם אחרת ומחפש תשובות לשאלות הקבועות אחרת . גם מסוגל לצמוח אחרת ולפתח מערכות שורשים לתפארת .

כן אני מאמין שכל נפגע או בעל צלקת התעללות או טראומה שיודע איך להתיחס לצלקת שלו מסוגל להראות לעולם עד כמה הוא קטן ועד כמה הוא כעולם מתנהג כישוב ספר ואטום . זה שהוא גדל ביחד עימי זה לא אומר דבר . כבר דיברו על הנושא בצורה אחרת הפילוסופים הגדולים . בצורה מעט בידורית אני לא צריך שעון כדי לדעת שאני רעב או צריך לאכול . מה לאכול זה סיפור שונה .

יש מה לחקור ומה לדרוש . השאלה לפעמים הפוכה . 

מי גורם או יגרום לעולם הזה להראות טוב יותר ? ...מספיק רק להראות בזכות המחשבה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .