יום שלישי, 17 בינואר 2017

מנוע לצמיחה

משהו קטן ואולי יעשה טוב .

איך לגדל ואיך לגדול  ? איך יוצרים מגן פגיעות בבטחון העצמי ?

בעזרת סיפור קטן ואולי עוד איזכור אסביר את השאלה והדרך לתשובות .

כשאומרים שליח מצווה איננו ניזוק , אני מקבל זאת במידת הרחמים מה שנקרא בנקודות .
את ילדי  במיוחד את ביתי אני מנסה להדריך ולחנך למתן עזרה לזולת . אחת הסיבות שאני מוצא בחיוב הדרכה זו  היא שלאחר פעולה שכזו הופכת הילדה - נערה  לאדם יותר שליו ויותר נחמדה לסובבים אותה . פעם הלכנו ותרמנו מעיל לנזקק פעם שמיכה .
לאחרונה השכנה שלי החליפה לביתה מיטת נוער . את הישנה הורידה לפינת הבית . למטרת אשפה לאיסוף . 
אמרתי לביתי שיש מיטה טובה למטה וחבל שייקחו אותה להשמדה .
אמרה לי אבא לי יש מיטה ואולי נחליף לחדשה לכבוד חגיגות הבת מצווה  . הרי ידוע בר מצווה לבן זה שתי מסיבות ושבת חתן וזהו זה נגמר . בנות זה חודש בת מצווה עם אפשרות להרחבה עצמית ומשפחתית .
עניתי לה , לך יש מיטה ומקום לשון . אבא ואמא שדואגים וגם סבא שכל פעם מביא דברים ודואג . יש ילדים שאין להם חדר . מיטה משלהם לא קיימת .יש שנאלצים לשון כל פעם במקום אחר לפעמים על הריצפה . אין להם אפשרות שידאגו ויקנו להם כמו שקונים לך לאחיך ולחברות שלך .
הילדה הזדעזעה , שאלה איך יכול להיות שאין מיטה או בית קבוע . לא יכולתי לספק את דעתה גם בהסבר נוסף .
אמרתי לה את רוצה לעזור לי לסחוב את המיטה לחצר מאחור ונתרום אותה למי שרוצה וצריך מיטה ואין לו  ?
ענתה כן אבל לא בא לי עכשיו אולי מחר .
מחר זה היום כי יתכן שייקחו את זה או שכלב יעשה את צרכיו . מצווה גדולה עם מתנה גדולה קיבלת לבת המצווה שלך . לעזור לנזקק בזמן מצוותך זה דבר גדול . זה ממלא ונחשב כפול .
טוב אבא אני באה עכשיו . 
כן . בלב שלם עזרה כפי יכולתה ומעבר לכך .
קרה משהו מוזר , היא התחילה להתעניין בנושא ודאגה שחתולים לא ישבו על המיטה עד שיבואו מתנדבים לקחתה .
גם הדרישות "שתיקנו לי ואני רוצה" פחתו לרמה סבירה .
אני חושב שהדרכה למתן בסתר או תרומה מתחילה לפני ההבנה של משמעות הכסף ומשמעות ההתנהלות הכלכלית הנבונה . 
תרומה ומתן עזרא מתחיל בראש במודעות בברכה העצמית של נפש האדם .

לדעתי אחד הדברים שעזר לי וקידם אותי ליציאה מהתעללות ונגזרותיה השונות על נספחיה הרבים .רבים מדי לפעמים . זו היכולת להציל ולעזור . לזכור שיש לך לאן ללכת ולאן לחזור ותמיד יהיו כאלה שנזקקים לך . נגיעה קטנה דחיפה ללא אגורה שחוקה עושה את ההבדל . בונה את המנוע לצמיחה . אינני שואף להיות " מאמא טרזה " או אות המתנדב . לפעמים מתחת לאף יש לנו אוצרות קטנים וכפולים . הם באים מעצמם אומרים גלו אותי תחשפו את אוצרי . כשלמעשה זה הוא אוצרו של המשתקם מהתעללות וזה חוזר אליו בעידוד והרחבת האופקים . שוב כמתנה כפולה ללא תמורה חומרית .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .