יום ראשון, 1 בינואר 2017

שרוף את הטיול בבקשה ...

יש דברים שרואים בשניות אחדות ברחוב .

אחד מהם זו הדרך לפגיעות ולפיספוס . צעד אחד לפני ההתקפלות להתעללות .

סיפור קצר שקרה ממש במקרה היום . את הגיבורים והמיקום מעט שיניתי  לטובתי ולטובת הכלל .

שעת צהריים יצאתי לקנות דבר מה לאכול . עיניין שיגרתי לכל הדעות . קניתי והתישבתי בפינה  ( לא בחושך ולבדי) .
תוך כדי שהותי נכנס אדם קולני להזמין התלוו אליו בן ובת ...חג עדיין חג האור חנוכה . פתאום צועק לילד שנכנס עמו  כמחפש ילד נוסף "היסטריה" איפה עוד אחד ...מסתבר שזה עוד ילד קטן שנכנס ולא הרגישו במעברו .
האדם הקולני רץ לרחוב מתוך פחד מוצדק שהקטן מוצא את דרכו לכביש . עד כאן  היסטריה רגילה במחוזותינו . השובב נמצא הכל לכאורה בסדר אך האיש גער בבן הגדול כאילו זו אחריותו . הגדול שתק ובלע את העלבון . כך או כך שלח אותו לתפוס שולחן . בפנים בחוץ בחוץ או בפנים ...מעט סימפוזיון ...הזמין קיבל  נדמה לי שגער בילד שוב למה לא תפס מקום . 
התישבו סביב שולחן שהיה פנוי . בדיוק יצאתי ושמעתי צעקה אדירה ..אוכלים עכשיו .אני אמרתי אוכלים ! שב לאכול עכשיו ! 
היה עוד חצי משפט ..הילד הגדול סרב להתישב קם והלך במקביל אלי עם דמעות בעיניים והתישב בחצי גוף במרחק שלוש שולחנות מהחבורה . בהליכתו ראיתי את התסכול הרב שנחת עליו ..המשכתי בדרכי . רציתי לבוא ולהגיד לו יהיה בסדר אל תתרגש אתה בסך הכל ילד בן תשע אולי עשר ..אתה לא אחראי על ילד קטן ולא זכאי לקבל צעקות והשפלות . זה בסדר גם לא להיות רעב וזה בסדר שלא בדיוק תפסת שולחן והתנחלת .
נשאתי פניי אל השמיים עם מעט דמעות בעיניים . שאלתי את בורא עולם מה עשה בעולמו המושלם ? כמה כאב נוצר ?
מה נשאר מטיול שנישרף ...הילד יזכור רק את החרא שחדר לגופו ולא את המטעמים שהנחת בצלחתו .
למה ? היה ילד טוב לא השתולל ספג שלוש עלבונות עד שהתקפל . 
מה הטענה בדבר האדם כחייה ...הרי הטורף הגדול דואג לצאצאיו תחילה .
עוד אני תוהה ומתקדם בדרכי , נפלו עיני על אישה ועוללה הצעיר ..ילד כבן שנתיים . כך באמצע הרחוב מתכופפת לה אישה ומנסה לעטוף את העולל במעיל כחול . קשתה עליה המלאכה כי לא שיתף פעולה . בשקט ובעדינות צלחה דרכה . קטפה את השובב מהמדרכה חזק אל חיקה ...חיבוק אוהב וכמעט נשיקה חצתה את הכביש ושם כעבור דקה הורד הילד לעגלה .ברכות ובליטוף .
פניתי לבורא עולם .בתקווה שהוא עדיין על הקו או לפחות יכול להאזין ...ביקשתי שישלח חלק מהליטוף של העולל לזה שנמצא כמאה מטר ממנו ומרגיש אומלל .
מה משונה העולם  האחד נופל לעולם של גערות ופגיעות  ללא אופק חיובי למציאות . והאחר ..

ודאי תגידו זו מנטליות ...אולי תגלשו למוצא עדתי ...ואולי מיקום עם שם בעייתי .
תשובות ...הילד היה בבסיסו יותר לבן ממני ונראה טוב ולבוש היטב לאחר הצעקות היה יותר לבן מלבן . האדם הקולני לא היה נראה כחסר נימוסים ודרכי התנהגות או בעצבים מרוטים . המיקום בין צפון תל אביב לשפיים . אז  מה ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .