יום חמישי, 9 בפברואר 2017

תן עוגה . אל תזייף

סיפור על זיוף ולאיפה זה מביא אותנו .

השבוע במסגרת עבודתי נתקלתי במצב מוסרי לא נעים . נאלצתי להיות דיפלומט בעבור דוברי חצי אמת . כחוד החנית זה שנפגש עם הלקוח ולא יכול לתת לו את האמת המרה רק חצי אמת . מצב זה הזכיר לי מקרה ישן ועוד חצי מקרה .
 לפני הרבה הרבה שנים כשהייתי עוד רווק וקובע פגישות עם בנות זוג עתידיות . חלקן פגישות עיוורות חלקן לא . אבל מטיבען של פגישות ראשוניות וגישושי התאמה בצורה מכובדת ומכבדת לשני הצדדים , נהגתי לקבוע פגישות בבתי קפה מוכרים של רשתות ידועות או מקומות ותיקים ודי עממיים .
קפה ועוגה זה כל הסיפור . השאר הצהרת כוונות ונכונות למפגש חיובי ומועיל .
רשת אחת שנהגתי לפקוד אותה יחסית באופן תדיר במהלך השנים היתה כל-כך שמרנית שכמעט ולא שינתה את המחירים משך שנים . מה שכן השתנתה זו הכמות . הקפה לא עיניין אותי אם הורידו עשר מילי ליטר או שינו את הצורה כדי שאחוש בכמות גבוה . מה שהפריע לי שהכמות של העוגה פחתה באופן משמעותי ובאופן עיקבי לאורך שנים ספורות . מתבנית של שמונה עברו לתשע חיתוכים והפליאו לעשות כשהגיעו לעשרה חלקים ואולי אחד עשרה . שזו המכה האחת עשר שנחתה על הרשת .
ציינתי את העובדה בפני חברים וגם בנות זוג . חלקם התיחסו בביטול . המוזר בכל העיניין שאני ולק מאלו שהסכימו איתי היו מוכנים לשלם עוד שקלים נוספים ובלבד שישמרו על הרמה וישמרו על המנה .
ידעתי שזה לא בסדר ובמצבים מסוימים כשהבחירה היתה בידי , קבעתי נחרצות שאינני רוצה לבלות ולשבת שם מהסיבה המרכזית הזו . זיופים לא על חשבוני . הם לא דואגים לבריאותי ודוגלים בהכנסתי למשטר מזון בתפריט דל קלוריות . אינני צריך דיאטה אני מספיק רזה צעיר ופעיל ויכול להרשות לעצמי להתפרע ולא לחשבן לקלוריות .
כעבור שלוש שנים הרשת היתה בחדלות פרעון . מה שנקרא הרשת נפלה ומתה .
זיוף קטן למען רווח קל שירת את הרגע הצר . הפיל את הענק בזרם הארוך .
זה היה שיעור טוב לחיים .
התחלת לזייף לטובת הרווח הריגעי  תחטוף אותה בעתיד הקריטי . איבדת את הבסיס המרכזי ביחסי אנוש אמון אמונה ואמינות .
אני לא קובע הרבה דברים גם לא תמיד יהיו לי מספיק אמצעים כדי לספק את רוב צרכי אבל על הייצר לזייף אני לא מוכן לעבור בשתיקה . אני משתדל ומצליח שלא לוותר לעצמי . כי אני אגואיסט דואג לרווח העתידי שלי בזרם של החיים לא לעיגון בסיס קטן בשולי הנחל . יתרה מכך אני כועס על עצמי וגם לפעמים נוקם בכאלו ששחררו אותי כשליח שלהם לזייף בעבורם . אין להם אומץ להגיד אין לי ולא התארגנתי נכונה ופגעתי שלא מכוונה רעה .
תפקידי היה לממש את שיטת מצליח ...מצליח לזייף מבלי שירגישו ואם ירגישו זה יהיה מאוחר מדי ועד הפעם הבאה ישכחו , חוץ מזה אין להם סיבה שלא להמשיך ולדרוש ממני . הכל ימשיך כרגיל כי ככה כולם . 

אז זהו שלא ! כמו שהעולם השתנה בעשרים שנים האחרונות ובמיוחד בחמש האחרונות  . גם הגישה וההתיחסות לנאמנות וזיוף תפסו תאוצה ושינוי . העונש הוא חזק ולפנים מאוד מהר .

אנא השתדל שלא לזייף לא בעבורך ובוודאי לא למען מוסד או סביבה שיכולה בשניות לתת לך בעיטה ישר בחיבורים האחוריים של האגן . לא לוקחים שם שבויים ואין גלגל הצלה . אתה שורף את השם שלך את הבריאות שלך . את הזרם שלך .

מתיחס לשני המינים 

תודה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .