יום שבת, 12 בדצמבר 2015

הפרוש שלי לאבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה

עוד לא פתחתי ... משמעות חוסר ההשקעה הקבועה ותכנונה .

כל הזמן מטפטפים לנו שהעונש להתנהגותינו יבוא בדור הבא . או שמיעוט מעשים מביא אסון נגרר .
במחשבה שנייה יש קשר מסויים למעשינו בהווה .
אני בא לסמן על פרוש מעט שונה המקושר ליציאה מהתעללות והצלחה בשיקום בעיקבות אירוע טראומטי.
פרי הבוסר הוא הכמעט ...העוד לא מוכן . אנו מחפשים כל הזמן תוצאות מהירות זולות ומשתלמות ...ברור שרק לנו ובעבורינו . מה שנקרא הנאה ללא נספחים וללא שבויים .
 בכניסה לבוסר לא קיים מצב של למידה הבשלה תיקון ובעיקר מחשבה על חזרה לשביל הזהב בקצב שונה ממה שאנו תכננו בתחילת הדרך .
הבוגר האחראי שבנו או שבינינו דורש תוצאות מהירות לתאריך יעד של אתמול או שבוע שקדם להיום . דרישה זו מכניסה את העצמי הקיים והלא אחראי לכאורה לפחד ולחץ מיותר ...פחד מהצלחות וכשלונות קטנים נוספים בדרך הנכספת .
הפחד מאי היכולת לרצות ולהביא תוצאות מושך, בסופו של יום תוצאות הפוכות וחלקן הרסניות .
זה החלק של שיני בנים שלא תתפקדנה או תהינה בנסיגה .
השיקום מפוסט טראומה ומניצול מיני או כל התעללות ש"הבן" העצמי הקיים חווה לוקח זמן ! נא לא לנסות לקטוף את הפרי לפני הזמן ובוודאי לא להציע אותו למאכל בעיקר לעצמך .
האחריות שלי שלך שלנו כמעונינים בטוב ובשביל הזהב הוא להשקיע בעץ שמניב את הפרי לאורך זמן ובתיזמון הנכון גם סיפוק יצרים שמבוקר אינדוידואלית . הראייה העתידית והרצון לסיפוק הצלחה מבוקרת תמידית על ידי ההשקעה המתישה לפעמים והקבועה בצעדים קטנים היא הדרך שמובילה לשביל הזהב ...שביל זה הוא לא המושלם או יהיה המושלם אך הוא הכי קרוב לשמירת השיניים ולא שבירתן . הכי מקדם הישרדות בתנאים הקיימים ללא שבירתם של מערכות אחרות וחשובות . בסיגנון מליצי אני מעדיף בכל מקצוע ותחום לקבל ציון קבוע של שבעים וחמש . כך שהממוצע שלי קבוע . מאשר שני ציונים באזור המאה ושניים נכשלים .כך שהממוצע דומה אך צורב יותר ומכריח אותי למבחני קיץ או מועד אחר .
זה לא סוד גם בספורט האטלתיקה הקלה בקרב רב  מנצח זה שצבר את מירב הנקודות . הוא לא חייב להיות מקום ראשון כל הזמן . מספיק שישמור על עצמו בממוצע גבוה וקבוע ...הזכייה כמעט מובטחת.

בקיצור ... נא לא למהר בסיפוק תוצאות חד פעמיות לפני הזמן . הזמן הוא שלך טפח אותו שמור עליו. בנה את עצמך אל תמלא את ההגיון שלך בבוסר כדי שלא תמצא את עצמך בחוסר

לעולם מותר לבקש. אז מה ? "העדיין לא בשל" מחפש את שביל הזהב ופועל תמידית ובשמחה לקראתו .

אני לא מסתפק בנוף שנשקף מחריץ הדלת . רוצה ללמוד כיצד ניתן לפתוח אותה לרווחה ואני אינני נעול בה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .