יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

אבחן את הרעש

 מיכל הדחה רגיל בשרותים

הרבה זמן שלא כתבתי . לא היה לי מה לחדש בפורמט הזה . ואמר חכם אחד אם אין לך מה להוסיף אז תשתוק .

בבסיסו אל תפריע .

היה לי זמן חשבון נפש .זה קורה בדרך כלל יום יומיים לפני כיפור ואחריו . חשבון נפש לא מתחיל או מסתיים בתקופה הזו . אבל, זו תקופה טובה לאיזון, מה גם שזה זמן מזל מאזניים .למאמינים במזלות . שיהיה .

לפני החג זוגתי שתחייה וגם הילדה העירו לי שבשרותים יש רעש לא "אסטטי" כשמדיחים את המים .

בדקתי והשבתי שזה טבעי ורגיל .

עוד פעם פנו אלי אמרתי שזה לא מפריע אבל אנסה להחליף גומייה לפעמון . עשיתי זאת . 

שלחתי את הילדה כמבקרת איכות .

אמרה שיכול להיות שבסדר אבל יש רעש . 

זוגתי התעקשה שזה לא אסטטי ויש רעש לא נעים . כן עדיין . (יש)

אמרתי זה מתקן פשוט לא מתקלקל עשרים שנה . רוצה שאחליף יש לי דומה ?

לא ! רוצה אותו דבר ! עם הכפתורים מלמעלה בהפרדה . אמרה .

טוב . אבדוק אחרי כיפור כרגע זה מה שמתפקד ואין פיקוח נפש .

היה לי די מוזר  , היות ואני מרכיב ומפרק מיכלים כאלה שנים ברמת הכפתור שעוצר את כניסת המים . כל הגומיות וכל האטמים . 

אכן המיכל משמיע רעשים וויברציה קלה .מתפקד רגיל וטוב . הטרידה אותי המחשבה מה לא בסדר . 

להחליף זה הכי קל שבעולם . עשר דקות עבודה ,ללא קדיחה וללא שינויים . מוציא מחבר .

אלא מה ? אינני מחפש את הדרך הקלה .גם לו הייתי מחליף, השאלה הייתה נשארת . מה גורם ולמה . הבעייה לא נעלמת רק מורחקת / מודחקת . עושה חיים קלים .

אחרי כיפור ניגשתי לבדיקה .פעלתי בשלבים . גם בדרך השלילה וגם בדרך הפתגם ש"רק הסיר יודע באמת מתי התבשיל רותח / מוכן ". מעצם היותו מחובר למקור האש . כאן זה מקור המים והרעש .

בדקתי ומצאתי שמקור הרעש הוא במנוף שפותח את דיסקית כניסת המים למיכל . בזמן חולף הרבה זמן מהדחה להדחה ,הרעש מובחן . בזמן תדירות קצרה, אין רעש .

החלפתי את החלק המיועד . ובא שלום על ישראל .

בדקתי את החלק הסורר . הייתה שם גבשושית קטנה ושיפוע לא רגיל . אולי שחיקה אולי אבן קטנה .  עיניין של מיקרונים שמשפיע על כל הסביבה . 

על מה כל הסיפור ובמה אני מחדש או מתזכר ?

סתם מיכל הדחה ? או חשבון נפש ?

שוב להנמיך אגו לא להתעלם  . לפעמים מיקרון או שניים של שחיקה או פגיעה יכולים להוציא אותנו מאיזון ושקט פנימי .

להקשיב לטפל .למרות שאנחנו מכירים את עצמינו ואין לנו מיכל החלפה תואם . אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לזרוק את הבעיה והטירדה למקור אחר / מקום אחר .

נסו לבדוק ! הרימו את המיכסה .שחקו עם הכפתורים בצורה שיטתית ומבוקרת . אולי תגלו שהבעיה היא בגלל מים ושחיקה חיצונית שנכנסת אליכם ללא שליטה ובקרה ואולי מוקד להזנחה חיצונית או דפק פחת בייצור שלא התגלה במועד ? 

שיהיה הכל חיצוני ובר תיקון . נסיון יש ! אתם חכמים ,מתוך היותכם מחוברים לתחתית הסיר . 

כן ,רעש מורגש בוויברציה ולהפך חפשו את הוויברציה ותגלו את מקור הרעש המפריע .

תודה ובהצלחה באשר תתמודדו .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .