יום ראשון, 7 במאי 2017

קטן גאווה יוצא גדול .

יום אחד . יום ראשון .

דבר אחד שהשקעתי בו בעבר צץ ועלה היום .
קיבלתי לפני סיום יום העבודה מתנה נפלאה . מתנה של צעקות ונסיון להשפלה ונספחים . לא שפשעתי . הפעלתי שיקול דעת שגוי לכאורה . עד רגעים אלו לא מקבל ששגיתי . לקחתי את עדיפות הלקוח ולא את ממכר העסק . 
כל ספרי הניהול וההדרכות בניהול לוגיסטיקה כולל שיווק .. ברמת הפילוסופיה השורה העליונה , עוסקים בתחום של הדרכה לעתיד טוב יותר לעסק ולחברה . משתדלים לראות את יום המחר ואת חודש העתיד . כולם משתדלים בדרכים שונות להכשיר את האדם לתת שרות עם ביטחון עתידי כמעטפת ללקוח . אוסיף כאן את הסתיגותי בתנאי שהוא באמת לקוח . אחד שחשוב לנו להווה ולעתיד .
המהפך במחשבה הוא מאוד פילוסופי ומבוסס מחקרים . לקוחות עוזבים אותך ולא מזמינים ממך לא בגלל שדפקת אותם במחיר (היית סביר ) . גם לא בגלל שאתה דורש מוסר תשלומים לוחץ . המרחק הוא עיניין אישי . לקוח שמרגיש שאתה מחפש רק את השורה התחתונה זה בדומה ללקוח שמתעניין רק במחיר . יהיה נאמן כמו מטבע בשוק חלש .
מה כן ?
כיום המבט הוא שרות עם ביטחון ולא משנה הגודל שלך או של הלקוח . המבט הוא לרצות את הלקוח והעדפתו בשיקול הדעת בזמן הכרעה בסיסית כמוטיב מוביל .
ביחסים לאורך טווח מחפשים את האושר והנוחות של הלקוח ולא את טובתי האישית או של העסק .
אתה מאמין לו שחלק מההזמנה שהזמין הוא לא צריך ולא הזמין . אתה מאמין לו שהוא יודע מה שהוא רוצה וההשתדלות היא עזרה ככל הניתן גם בשרות חלקי של המוטיב הזה של הקלה על הרצון וריכוז הביצוע היעיל . שוב שלו ולא של העסק שלך לזמן נקודת העכשיו או האתמול .
כשטוב נוח והוגן ללקוח שלי הוא מתגמל אותי ולא מחפש אחר כי ...אני איזור הנוחות שלו ואיזור הביטחון שלו . רוב האנשים לא משנים את דפוסי חייהם משך שנים אם בכלל . גם שינויים טכנולוגיים טובים נתקלים במחסום הזה שמהווה גם נכס ומקדם הכנסה לעסק ונותן השרות .
השיטות של חייבים לדחוף או להקשות בהחזרה או לעשות פרצוף מאוכזב ברגע שהלקוח שלנו טעה בחישוב כמויות או בתכנון כלשהו תעלנה לנו ביוקר . ניצול חוסר ידיעה והפעלת מניפולציה או הפיכתינו לאנשי צייד של הזדמניות תביא לנו כסף היום וחרבון מחר .
אמרו לי לא אחת . איך היית עצמאי איך עסקת במכירות . אתה צריך למכור .
אני טוען נכון אבל קודם כל להשקיע . גם בי בידע ויכולות מענה וגם בלקוח ובאפשרות המענה שלו . אסור לנצל מצוקתו או בצר לו .
למי שאוהב הלכה ומשפט עיברי דיני שליח . דבר זה ידוע לו היטב . אומנם רובו מדבר על ניצול מצוקתו של בעל הסחורה . מעין מצב הפוך ללקוח . אך למעשה זה אותו הדבר . 
דרך אגב ..סטטיסטית הייתי במכירות ותמחיר מעל הממוצע . 
אני ממשיך בדרכי עם הראש בקיר נותן ביטחון לצד השני ומפסיד מערכה קטנה אחת ..מרווח את אהדתה של הנסיכה ואת כבוד המלך .
עד היום השיטה איכזבה אותי ברמה כזו שלא מצאתי לה מחליפה יותר טובה .
זה קשור לעוד דברים בחיים .
מצחיק כמה העולם יודע להביא את המשב ההפוך כעבור שעתיים .
הילדה הזמינה אותי ללכת איתה לספריה רצתה ספר כחובה ללימודים . גם אני רציתי ספר  לעצמי . כשהגענו לקחה שניים אני ויתרתי ונשארתי מאושר .
בעבר שהיתה קטנה היינו בביקור קבוע שם . כשגדלה זנחה את הסיפריה . ידעתי שאת ההשקעה שלי עשיתי . גם בה וגם באחיה בעבר .
אין מאושר ממני ששניהם מבקשים לאחרונה מתוך רצון חופשי וללא לחץ ודחיפה אלא ממקום טוב ומרגש חיובי לשוב לאות המודפסת שחור על נייר .
השקעתי בעבר לא יודע מה העתיד אבל יצרתי לו סלסלה די מרופדת בתחום הקריאה ועם הספר .
גם ראש של ילד הוא עסק ולקוח לכל דבר ועינין ...רק שהוא לא מחזיר סחורה אלי .
נקודת האושר הזו מחקה לי את כל סימני ההשפלה והחרבון . ספק אחד רמז לי בעבר שהשיטה  של ההקשבה ההפוכה בעסקים היא המשגה הכי גדול . כשכוונתו לאינטרס הצר של השורה התחתונה .
השורה התחתונה המרכז תוציא אותך משווי משקל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .