מה טוב בפגיעה ? איך למנף אותה לטובה ?
הסיפור קצר ולא מפחיד . מיועד לילדים ולפגיעים בכל גיל .
היום נודבתי להיות הורה מלווה לחגיגות ל"ג בעומר . חגיגות כן כל קבוצה או תת - קבוצה פתחה סניף עם מרכז מבוסס היטב .
ירדה השמש וכעבור שעה ירדה גם המדורה .
דיברתי עם אחד ההורים . עינייני עבודה וניהול כללי . לא השגחתי כראוי על ביתי היא הרי ילדה גדולה . לפתע באפלולית החושך והאור המוקרן מהמדורה קלטתי אותה . מבודדת ומכונסת בעצמה . ללא בכי .
ניגשתי אליה ליטפתי ראשה .
מה קרה ? שאלתי
ענתה , העליבו אותי .אמרו לי דברים מעליבים .
מי ? חברה ?
לא !
חצי חברה ?
לא . לא ...
בכלל לא חברה סתם אחת לא משמעותית ?
כן . הנהנה בראשה .
אז אם היא לא משמעותית אז מה זה משנה . לא צריך להשבית שמחה בגלל שאחת עשתה לך סימן שלילי .
אני עושה לך קודם כל סימן חיובי .
המשכתי לדבר תוך כדי חיבוק כתפיים , את יודעת שבסירטון שעשיתי לפני כמה חודשים צפו בו הרבה אנשים עשו לייק וכתבו מילה חיובית כחמישה אנשים בלבד . ולפני שבוע ביום שישי אחד כנראה שראה את הסרטון ילד או נער וכתב לי הודעה מעליבה . רציתי לראות מה יש לו להציע ..שום דבר רק תמונות שגנב מהאינטרנט .
לא עניתי לו ולא התרגשתי במיוחד . התמקדתי בסימנים החיוביים וההודעות הקצרות של יפה ונחמד .
במה את רוצה להתמקד ? בהעלבות שלך מלא נחמד ולא משמעותי או בחברות שהן כן נחמדות ולא מעליבות ?
את בוחרת !
כן היא בחרה ...חזרה לעצמה ולשיתוף חברות . (הבנים ממשיכים להיות סביבונים הבנות משחקות בשיער )
השאלה מסתכמת בכמה נקודות . משמעותי ,למי ולמה להתיחס .
זו פגיעה קטנה לא ברמת שיימינג ברשתות חברתיות .אבל זה פתח לחינוך להתיחסות .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .