יום שלישי, 19 ביולי 2016

שיעור גאוגרפיה אצל אבא

סיפור קצר על זלזול בדור ההורים - בקיצור אבא אתה חופר .

לפני כעשרים שנה בהיותי רווק גר אצל ההורים בסטטוס דייר מוגן  בעת שירות מלואים פעיל .

אני ואבא חברים ..חולקים תחביבים משותפים . אחד התחביבים הוא ידיעת הארץ ותקופת מעברי השלטון במאה הקודמת ...הקמת המדינה על נגזרותיה .
האיש שלי חזק ממני בשפה של היום שם אותי בכיס הקטן עם רמת ידיעותיו . (בדוק ! )
יום אחד חזרתי לחופשה קצרה בזמן המלואים . קצרה זה אומר גם כמה שפחות להיות בדרכים בהתאם לזמן היציאה .
הגעתי הביתה והתפארתי בפני אבי והסביבה שאני עוקף פקקים וחסכן בזמן . הדרך המשפרת ,מניסיון או שזה ממש אותו מרחק או ,שהדרך שבחרתי תמיד יותר קשה .
סיפרתי כיצד באתי מעפולה פניתי לברקאי  משם לקיבוץ המעפיל וצומת הרוא"ה  ולכיוון נתניה . ציינתי שהפקק היחידי שהיה לי היה על כביש חיפה תל אביב הישן מאזור העוגן ...אבל חסכתי ! אני גדול !
אבא הקשיב בשקט ואמר לאחר דקה ...היית יכול להמשיך הלאה על הכביש שבנו הבריטים שמקשר לשכם ליד המשולש ...קלאנסווה ולא לפנות למעפיל . היית יוצא או בכפר יונה או בכוון כפר סבא . והוא התחיל בסיפורים על האנגלים ועל התנועה שהיתה באזור והקיבוצים שקמו בעמק חפר ...לא הגיע לפילוג בין האיחוד למאוחד  (גבעת חיים) ....חפר לא הקשבתי .
חלפו שנים עשרים שנה אולי יותר ...הייתי שוב באזור קיבוץ המעפיל . צריך לחזור לכוון נתניה ויש לחץ זמן שעת פקקים . רציתי לבחור את הדרך שנסעתי אז מזמן . בסיבוב התנועה הראשון עלו לי המילים של אבא ...כן כן החפירות , הבריטים המשולש . ישובי עמק חפר . הכל צף פתאום ועלה .
חכם גדול ..יש לך מפה . אולי GPS אולי חבר טלפוני , שילוט הדרכה  ???
לא , לא ולא . אין טכנולוגיה ואין מצויירת (מפה) . לא רכב שלי .
מה שיש זה ההדרכה של אבא . הלכתי עם זה ועם חוש הכיוון שלי וההדרכה הכללית שקיבלתי משך השנים . 
לא טעיתי לא עצרתי בצד לא שאלתי ...הרגשתי את הדרך הבנתי את מיקומי .
עכשיו מי הגיבור ? .כשהגעתי לכפר יונה הבנתי את משמעות הדרך הישנה והטובה . כעסתי על עצמי שעלבתי באבי ובהסבריו . רציתי לתת לעצמי עונש אבל עצמי ההוא תקוע בחפירות של עצמו של לפני עשרים שנה .
והעצמי הנוכחי חופר לכם עכשיו . מגיע לו עונש .
אל תהיו קשים עם עצמכם תהיו סלחניים לחפירות של המבוגרים החביבים עלינו . יום יבוא וזה הדבר היחידי או כמעט הבלעדי שישפר את מצבכם .
נכון לא הייתי סובל במיוחד לו הייתי תקוע בפקק . זה עובר כמו הרבה דברים אחרים .
אבל מילים של הדרכה שבאות מיפי אב אין להן תחליף .

תודה .
נ.ב 
הוא ממשיך לחפור אני ממשיך להקשיב חלקית ...מסתדרים   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .