יום רביעי, 13 באפריל 2016

איך זה יכול להיות ?

השאלה הזו לא בנושא התעללות !

כן עוסקת בפערים שבאדם . שמתקבל ממנו רושם של מוצלח או רגיל אך, לא מצליח להסתדר בחיים 

ללא הבדל מין ...  נתקלים לא אחת בבחורים או בחורות שמתפקדים מצויין בעלי קשרים חברתיים טובים . כאלה שמצליחים לקיים את עצמם ברמה סבירה אך באיזהשהו  מקום מוצאים את עצמם בודדים או נשארים מאחור מבחינת הקמת משפחה או דרוג חברתי מקצועי .
יש שיטענו לביישנות ..בעיות קשב וריכוז . חינוך והדרכה שגוייה שקיבלו . פחד ממחויבות ..ועוד ...
אינני רוצה להיכנס לנושא הרחב של מה בדיוק ולמה זה .אני רוצה להתרכז בדברים הקשורים לבעיות שצצות בעיקבות התעללות מוסתרת או פתיחת דף חדש ללא הבנת הדף הישן ושחרורו .
הדבר בולט יותר לעניות דעתי בבנות המין היפה . חלום להקים בית מבצבץ ועולה מדי פעם . במיוחד בפתח מערכת יחסים עם בן זוג עתידי  או בסיום המערכת . בדומה לכך בניית קריירה ואחיזה במשרה או בתחום העיסוק ולהתקדם שלב כמקובל ליכולות ולרמה המקצועית .
נתקלתי לא אחת במשך השנים בבחורות וגם בבחורים שמנסים להסתיר את מצוקתם מחביאים את הכאב ומפנטזים על יום המחר הוא על הנסיכה המיוחדת המושלמת שלקוחה מספר מדע בדיוני טוב . היא מוצאת את עצמה חולמת על המתחייב האולטימטיבי הנסיך מהאגדות ..או בסיגנון הגם וגם וגם . הם מודעים היטב לפנטזיה ולחוסר המושלמות וכן מוכנים לוותר ולהתפשר בחלקים נרחבים . אך , מעצם המחשבה "שהצד השני בחיים לא יבין אותי וצריכים להסתיר את הפצע" ...צלקת ההתעללות , נוצרים מצבים מגוחכים אשר הופכים את הקערה על- פייה .
כאחד שחווה את הנושא והתקדם ממנו למחוזות טובים יותר , קל לי לקלוט התנהגות ואנשים מסוג זה .
הפחדים מגילוי ההסתרה והעמדתם במוקד העיניין ובנקודות מסוימות כשקרנים או לא אמיתיים גם עם עצמם יוצרת תסבוכת שפתרון ההתרחקות והניתוק יפה להם או,האידאלי שהוא צעידה סביב המקום הידוע והבטוח .
זו שרוצה גבר רגיש מבין תומך וחזק , מגיעה למבוי סתום שמושך להתנהגות לא נעימה שתרחיק אדם נעים .
זה שרוצה את המבינה והחופשיה והאמיתית מסתבך במחויבות ובסיפורי הכיסוי ועוד תכונות שבסופו של יום יוצרות מעגליות של דריכה במקום .
מה אני יכול לעזור בסיפור הזה ?
לא אני התשובה ...אלא הפגוע שמסתיר הוא בעל התשובה והחמלה ..חמלה (השלמה ולא ויתור לרחמים) שחוזרת אליו ותשובה שמקלה עליו .
נכון , לא כל אדם ראוי לשמוע את הסיפור האישי ולא כל אחד מגיב טוב ובצורה אחידה או אופיינית . זה סיכוי סיכון אישי ולכל דבר יש את המחיר שלו . החופש והיכולת להתקדם ,לדעתי זה מחיר ראוי במתחם הזה .
איננו יכולים לשלוט על תגובתו של האחר . אהיה גס ובוטה יותר ...אסור לנו לשלוט בתגובתו של האחר . זה יכול להפוך אותנו לסחטנים ריגשיים שרק ירחיקו את אוהבינו ויגרום לנו צער ותוצאה הפוכה ממה שתכננו .
אנחנו יכולים לשלוט על השאלות שאנו שואלים את עצמינו מבלי להאשים או להעניש בעיקר את עצמינו . אני אוסר על עצמי להפסיק ללמוד ולהשתכלל ברמת האתגר או האתגרים . את המחיר תמיד משלמים ...אבל הוא נחות בהשוואה למחיר האיתנות החופשית או היכולת לכוון את החופש שלי והאיכויות שאני דורש ממני לשם מתן וקבלת ערך מוסף .

אז נצמצם את הפחד לא את ההתמודדות עמו . 


אשמח לשמוע את דעתכם ודעתכן בנושא .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .