יום ראשון, 27 במרץ 2016

מותר לי לטעות

התנהגות של אדם שלא מעידה על הכלל .

בשבוע שעבר נסעתי למרכז קניות . למטרת השלמות , הרי קניות אף פעם לא מסתימות רק חוזרות וחוזרות .
בדרכי לקניות במרכז הכביש עמדה מכונית פרטית ולא זזה .
לא הייתי יחידי על הכביש גם לא היה לאן לפנות או אפשרות לעקוף . נהג שלפני צפר זה שמאחורי סימן תיסכול בידיו ומדי פעם צפר .
ממול הרכב ראיתי אדם מבוגר וגבוה עומד מול רכב אחר ושפת הגוף שלו מסמנת עימות .
כעבור שתי דקות הגיע מהכוון השני אוטובוס שלא יכל לעבור . על פניו זה נראה כמו שיחה בין מנהל לעובד שלו בדרך הביתה ..חקירות . מה עשית ? למה ככה ? זה לא בסדר...
בסופו של דבר התרצה חזר למכוניתו ונסע  ללא תגובה או חריגה מיותרת ..אפשר לתרגם זאת לאדישות וזלזול .
חשבתי לעצמי איזה בן אדם מגעיל ואגואיסט ...עצר את התנועה ועשה מהכביש דרך פרטית משלו . מאיפה באה לו הזכות לפעול כך ? 
יצא המקרה והגענו , הוא ואני למגרש החנייה של מרכז הקניות . חניתי בסמוך אליו . לא פיתחתי שיחה או פנייה . מהסיבה שהאירוע הסתיים ויש לי דברים אחרים בראש , גם מהסיבה שהיה מבוגר ממני אולי בגיל של אבי ...לא נכנס לחינוך מבוגרים במיוחד לא בסוף שבוע ובסוף יום . מה שנקרא עזבתי את המחשבה לנקמה קטנה או התרסה כלפיו .
במהלך הקניות קיבלתי הודעה מזוגתי שתחייה ..קנה שוקולד מריר פרווה לעוגה . 
חיפשתי ניסיתי לשאול  לא קיבלתי תשובה ברורה .
בתוך כל "הערפל" מי נענה לעזרתי ?
נכון ...לא הבת שלי . האדם המבוגר האגואיסט שהכביש היה שלו ...
ענה לי בחביבות וברכות הסביר לי היכן השוקולד המריר נמצא בדיוק !
אמרתי לו תודה . שאלתי בדיפלומטיות מה קרה שם למעלה כי הגעתי וראיתי אותו נוסע ...
ענה לי שוב בחביבות ...ראית מה זה ? מזל גדול ! הבחור ברכב השני נתן לי מכה ברכב ורצה להתחמק . באתי אליו וביקשתי ממנו פרטים . הוא סירב לתת לי את פרטיו והמשיך ממני והלאה .
אל תדאג ! הוסיף האיש המבוגר .אני מתנדב במשטרה יש לי את הפרטים של מספר הרכב . זה מספיק עבורי !

עכשיו ..מה הסיפור הזה קשור לנפגעי התעללות והטרדה מינית ועוד כל מיני מכות הדורשות שיקום פנימי וחיצוני ?
למדתי המון . כי טעיתי ! אני לא טועה בתשובה ..טעיתי בגישה ובמחשבה הראשונית .
הוא לא היה אגואיסט או תוקפן גם לא שליט הכביש . הוא אדם שנחשף לפגיעה ולדבר עבירה . אני מהצד ראיתי רק את הסיפור שלי את האינטרס שלי להגיע לקנות לסמן בוצע ולחזור הביתה לשלום .
בפרק הזמן הקצר שראיתי אותו שפטתי אותו על בסיס הפרעתו לרצונותי ולא למידת פגיעותו ונחמדותו .
הוא אכן היה אדם חביב ורוצה לעזור לזולת ..לא רק בהתנדבות למשטרה .
מותר לטעות , אך חשוב מכך להבין את הטעות ולא לגרור את השפיטה שלי גם אם היא נכונה ויתרה מכך מוטית מאוד לכיון הלא נכון . חשוב לעשות הפרדה בין הדברים בין הכביש לאדם לתאונה להיותי בעל ראיה חלקית וחביבותו האמיתית של האדם . איזה מזל שפניתי ללא דיעה מוקדמת וללא טינה .
חשוב לכל משתקם ולכל אדם לעשות הפרדה ולהגיד תודה אולי אני בחלקי טועה ואולי הפירוש שלי לעינינים מסוימים רק יכביד על מציאת מטרתי ...שוקולד מריר פרווה מעולה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .