יום רביעי, 23 במרץ 2016

שיח ורדים מוזנח

סיפור קצר שנזכרתי בו היום .

לפני שנים כשעשיתי מלואים , יצא לי לשרת בבסיס קטן שבין המבנים היתה גינה קטנה .
שני עצים שלושה שיחים נמוכים ושני שיחי ורדים [שושנים] בגובה של כמטר וחצי האחד והשני כמטר ...שניהם פרחו בתיפרחת לבנה צהבהבה ועוד נצר שיצא מהשורש בצבע שונה ומשונה . הפריחה היתה מוגזמת כארבעה חמישה פרחים כל כל סוף פיצול  ..הגזע בחלקו היה פגוע . בקיצור  לא נגעו בשיחים הללו כנראה מהיום שנשתלו . שתו הרבה תה צבאי ואם היה קפה ...אז למה לא ! הכל הולך ...
השיחים היו מהרכבה טובה ...רואים את החיבור המקצועי ...עמידים במזג האויר ששרר באזור ..
החלטתי לעשות סדר בשניים . לא הבאתי כלים מקצועיים ולא היו לי כל התנאים לשיקומם ...בגדול מומלץ לא לנגוע .
שאלתי את החיילים שבסדיר איפה יש מספריים או סכין טובה ...עד שהגעתי לאחד שנתן לי מספרים קטנות וישנות של חובש . בדרך כלל משתמשים בכלי הזה לחתוך פלאסטר או תחבושת . 
התחלתי לעבוד . הרסתי לשיחים את הצורה המקורית על הגדמים של החיתוך ובחיבורים שמתי שמן רובים ישן את הגזע מרחתי בתערובת לא ידועה ...
זמן העבודה פחות משעה . בכיף ...רוב החיילים היו אדישים למעשי חלק התענינו והמשיכו היו שעשו תנועות ביטול היה אחד שאמר יופי וכל הכבוד ...עוד שניים אמרו חבל שנגעת הרסת את הפרחים ועוד מילים חביבות .
אספתי את השאריות ניקיתי בגסות את כל הגינה . מאותו יום לא יצא לי לראות את הגינה והתחזוקה שלה .
עברו שנתיים בערך אולי יותר , הגעתי לשרות מלואים ולהפתעתי פגשתי את החייל שנתן לי אז את המספריים ...הוא היה בקבע או במילואים אינני זוכר במדוייק .
שאלתי אותו איך הגינה שם בבסיס ? האים השיחים השתקמו תפסו רוחב ולא רק גובה ?
ענה לי ..כן ! הגינה השתקמה הורדים תפסו צורה שנשמרה לפחות עד שהשתחרר או עזב ...נתנו פרחים יפים וכל הגינה נראתה הרבה יותר מטופחת .
שמחתי מאוד לשמוע .
עכשיו ...מה הסיפור קשור לנפגעי תקיפה מינית ואלימות או הזנחה ?
ההקשר פשוט !
רצון לעזור . רצון לתקן . אמונה שיכול להיות יותר טוב גם באמצעים פשוטים .
לא באתי לתקן את כל הגינה או הצימחיה באזור . טיפלתי נקודתית באמצעים פשוטים שקיימים בכל מקום לא אגרונום או מפתח זנים !
גם נפגע תקיפה ואלימות שמחפש שיקום צריך לשחרר תפרחת מוגזמת לבטל התפרשויות מיותרות לחזור להיות קטן יותר וקרוב לבסיס הפנימי ואז להתפתח מחדש . אני לא יכול להבטיח שהתנאים מחר יהיו יותר טובים או שמחר תזרח השמש מחדש אבל אני יכול לפעול בוודאות שהתנאים מחר יאפשרו צמיחה והעצמה מחדש ...ועוד מפתיע שבזכות העזרה הקטנה בורדים יש שיקום כלל גינתי ושמירה כללית של בסיס הטיפוח .
לא את הכל אפשר לתקן אבל לפתוח פתח להשתקמות וטיפוח עצמי מחדש זה כן !
תודה רבה !
ובהצלחה בתיקון השיח שלך ...גם אם יהיו כאלה שיעשו תנועות ביטול וירצו שהישן המוזנח ימשיך את דרכו . 
לא להפריע כאן משתקמים בשקט צעד אחר צעד גם כשהוא קטן וזניח ...הוא לא מוזנח ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .