יום שלישי, 16 בפברואר 2016

למה לקרוא ספרים ?

מה נותנת קריאת ספרים ?

יש הרבה תשובות ונזכרתי בהן היום . 

הראשונה זה מפתח יכולת לשלווה פנימית וריכוז ...למרות האנרגיה המופנת למאמץ הקריאה וויתור על מתנות למוח המטפטפות מהטלביזיה ..אני מקבל המון בחזרה .
בקיצור לומד מספר קטן יותר מצפיה ב"אחות גדולה" זה ממלא אותי  .
הסיבה השנייה , היא כמו ניהול פרויקטים בינוניים ואולי גם גדולים . אני מוצא את עצמי מצליח להבין ולקבל אפשרויות שונות והתנסויות אחרות שלכותב לפעמים לקח זמן התנסות עשרות שנים . אני מקבל זאת באריזה של ספר והפנמה של חודש . זה אומר שבמצרפי אני מסוגל להבין וללמוד עשרות של שנים והתנסויות בשנה אחת . ארגז הכלים שלי מתרחב ומשתכלל . לא רק לטובתי אלא גם לטובת מי שבא במגע ורוצה לשמוע ולחבר דברים .

הצליחו להצחיק אותי השבוע . אמר לי בחור אחד ..איזה כיף לך וכל הכבוד על יכולת השקט הפנימי שלך . זה ממש לא מתאים למקום כאן ולהתנהלות במדינה . הכל כאן צריך להתקיים מהר חפפ יאללה ולעגל פינות ואתה יש לך סבלנות שלא מתאימה ...אולי לאירופה .
הלוואי עלי השקט שלך . 
איך אתה יכול להיות שלו כזה שהכל סביב דורש התיחסות שונה ?
זו היתה ספק ירידה ספק צחוק ספק קינאה או הוכחה לצידקת הדרך ..אבל לא שלי .
רציתי לענות אבל לא היה לי כוח וגם ידעתי שאת אשר אומר יש סיכוי שהמוח בצד השני יעדיף ולדחות . בדומה לנשל הנחש . 
היה גם בוקר ולא רציתי לחפור יתר על המידה .
חשבתי מה האבא הפולני שלי ושבי היה עונה ...מה אבא היה אומר ?
שמע בני מוסר אביך ?
לא נכנסתי לפילוסופיה כבדה ...לא רציתי לספר שכל רגע הוא כיום כמעט גן עדן ..ואין מושלם ואירופה זה טוב .
עניתי ...אין לי בעיה להתנהג כמו בריטי או הולנדי או פולני ..זה נחמד ולפעמים גם עוזר . לא פירטתי .
אבל זו לא התשובה ( כי יש פולנים , בריטים ועוד אירופים שבעת הצורך יכולים להיות מאוד עצבניים ולא עדינים )
עצרתי שנייה . שאלתי אפשר לדעת איזה ספר קראת בחודש האחרון ..סליחה  בשנה האחרונה ? או שסיימת לקרואו  בשבועיים האחרונים ?
לפי תורת הפנים ...עדיף היה להריח דג מסריח מלענות על השאלה ...
התשובה היתה מה הקשר איזה ספר ?
עניתי קיבלת את התשובה !
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לקבל משוב .גם קשה זה מכובד .אפשר לשתף ,להפנות ולנסות . לכל המינים והגילאים. לשון הכתיבה טכנית הוא לרוב זיכרי מתיחס לכל המינים כאחד. פתח/י סגור לבך . בתודה מראש בנשיר מחבר הספר נולדתי בן שבע וחצי .